Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

onsdag 23 juni 2010

sommarvärme


Visst är det skönt när sommarvärmen äntligen har kommit! Synd bara att man har e.m skifte denna vecka o inte får njuta av de långa varma sommarkvällarna. Men arbetsveckan e ju snart slut och en intensiv midsommarhelg väntar. Har bunkrat upp med lite grillbart i kylen men blir nog ändå tvungen att besöka affären ännu en gång för lite färskvaror. Har egentligen ingen lust att handla i slutet av veckan eftersom affärerna fylls av folk utan hänsyn. Ja, det e ju sjukt hur folk orkar knuffas o trängas inför stor helger. Man/ De tror att maten tar slut bara för att affären håller stängd en dag extra. O om man tittar överlag på oss finländare så ser vi ju inte direkt ut att svälta.. eller så var det då bara brist på motion.

Jag har iaf fått min dagliga dos av motion. Promenaden med Ebba håller i sig och och vi har varit på vår 5km långa morgonlänk. Igår hann vi inte med den på f.m. så det blev en sen länk efter jobbet istället. Egentligen vet jag inte hur folk hinner träna.. visst är det skönt med en nypa luft men när gör ni allt som måste bli gjort hemma då?

Nu ska jag ta itu med att tvätta bilen. I vackert o soligt väder inser man hur smutsig bil man kör omkring med..

1 kommentar:

Anonym sa...

Motion är något man unnar sig och njuter av! Man tar sig tid att hinn va å träna!:) Känslan efteråt är ju så härlig. Hemmet hindar man no me sedan å! // Alexandra