Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 18 februari 2010

Lurendrejeri

Efter en kort tids funderande kom vi fram till att vi ska inhandla en laptop, det för att få lite mer utrymme för annat i hemmet. vi surfade runt och jämförde modeller och priser. Kontaktade en datafirma i stan för att kolla upp deras utbud och priser.

Sen hittade vi modellen vi ville ha på huuto. Den var ca 200€ billigare än vad de var i affären i stan, men kom ändå från den affären. De skulle ha varit utställnings datorer och därför lite billigare. Men samma garanti utlovades och vi nappade förstås på erbjudandet.

Väl i butiken så fanns inte datorn till det priset. Det visade sig att det inte alls var datafirman i stan som hade lagt ut annonsen på huuto utan en hujjare som använt deras namn..... Så saken blev polisanmäld. Tur i ouren att vi hittade den, får nu bara hoppas att det kommer fram vem som ligger bakom.

Som lite plåster på såren fick vi dataväskan på köpet av vår nya leksak..

2 kommentarer:

sabina sa...

Nej men, vad har ni råkat ut för för skojare?? Hoppas saken blir utredd!

Det är E´s kompiskalas..

Maria sa...

Ojj OJJ... ni sko ju ha fååt kööp vår billit.. ! vi ska kööp en stationär såå sko int behöv bärbar na meir!!