Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

tisdag 23 februari 2010

Gamla godingar

Dessa fina leksaker fick följa med oss hem från Ejde igår. Även om de har en hel del år på nacken så tror jag inte att ni har sett dem så mycket tidigare. De har nämligen aldrig varit i så flitig användning, utan snarare fått uppgiften att samla damm hemma på mamma o pappas bokhylla. En uppgift de har klarat väldigt bra och det framkommer t.o.m. av bilden..

Men kan ni gissa varifrån dessa leksaker kommer ursprungligen? O vad är fotbollen gjord av?

3 kommentarer:

Anonym sa...

jaaag veeeeit! bådi vannifrån di kombär å va hade fotbolln e laga ååv... men, he bruk ju heit att ti som arbeitar (elder arbeitares familjemedlemma) på ställ tär di har na tokidee täävlinga int får deilta naa... så ja var väl diska... -elle-

Eva sa...

Burundi?
vad bollen är gjord av kan jag nog inte lista ut på basen av bilden

Anonym sa...

Vi har en liknande bil! Faffa hadd a heim från Afrika naastans. :) Sku ja säjj. Jenny