Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

måndag 14 december 2009

Lediga dagar..

..är inte alltid lata dagar.

Idag har jag haft min sista pekkas dag inför julen. Egentligen stod det städning på dagens program, men som ni alla vet blir inte lediga dagar alltid som man har tänkt sig. Oftast slappar man bort hela dagen o har noll motivation för programmet man egentligen planerat in. Nåja, min dag blev ingen direkt slapp dag, men jag höll mig oxå riktigt långt ifrån programmet.

Större delen av dagen spenderade jag faktiskt med mommo. Vi var ute på stan o inhandlade lite julklappar. Gjorde sen mat när vi kom hem igen och packade sedan in hennes julklappar. Det var riktigt mysigt att spendera lite ensam tid med tanten. O så fick jag den verkliga barndomskänslan tibax när vi köpte böckling till mat. Till på köpet så rensade mommo den, precis som för 15 år sedan..

Väl hemma igen så bakade jag ett ljust sockerkaksbotten. Delade det i tre delar och gjorde sen en kaka på vardera botten. En hel del experiment kan man väl säga men roligt var det. M hjälpte oxå till. Så nu har vi tre moussetårtor i frysen. Det ska bli riktigt spännande att provsmaka dem nån dag. O så får jag väl lov att sätta en gräns oxå. Ingen ny kaka innan dessa är uppätna..
Men vet ni hur kul det är att prova nya recept?! Ja borde väl blockera den nya favorit-kak-bloggen en tid så att något hindrar mig från bakningen..

Imorgon innan jobb måste jag ta itu med julstädningen igen. Den har lämnat på hälft..
har ni allt färdigt inför julen?

(japp, d e samma frass som i förra inlägget, men detta kort är betydligt äldre..)

2 kommentarer:

maria sa...

Ja ska böri städa imoron tänkt ja :) å så sko ja å bööv baka na å handil na julklappa som fatas!! ho ska man händ me allt föri he e jul!!!? :)

Basi sa...

Maria; jaa.. he underligt. he lika läng ti jul varenda år, men man lär se alder att byri ställ till i tid.