Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

tisdag 15 december 2009

fem före jobb

Jag har precis gjort mat och skall snart sätta mig ner och avnjuta den. Idag blev det en salig röra av rester från helgen. Ofta brukar sådana röror bli helt goda men sällan får man dem att smaka exakt lika följande gång. Idag rörde jag ihop honungsbroiler, paprika, ananas och lite grädde. Till det kokade jag lite fullkornskorn. Låter kanske exklusivt för en del, men jag kan lugna er med att vi även här hos oss har kört fast i den vanliga husmanskosten. Köttbullar, lasagne, korvsoppa osv..

Ska äta nu då så jag inte behöver stressa till jobb. Det var rätt halt redan igår och jag tvivlar på att vägen är så mycket bättre idag. O fortsätter det snöa såhär så kan hemvägen bli riktigt lång ikväll.

Tänkte ta itu med ugnen när jag kommer hem. Har någon något bra tips på hur man får den riktigt ren?

Inga kommentarer: