Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

söndag 23 augusti 2009

sukuvika

Som ni kan se på klockslaget så är klockan alldeles för mycket för att blogga. Eller snarare för lite om man vill följa dygnets timmar... det är juuh miss i nassen! (kl är 03:30)

sitter vaken o väntar hem min blivande som är ute på sin svensexa...
jag vet att jag får gå o lägga mig, men det lockar inte...
vill ha hem honom först. om ja så ska hämta hem honom själv.. :)

tur är iaf att jag påbörjar mitt nattskifte imorgon kväll. så något positivt är det med detta att förstöra dygnsrytmen..

men som rubriken säger, o likaså systerns onnen sanat, så är det sukuvika (släktfel) att man sitter uppe o väntar. nu tror jag mig ha fått en inblick hur våra föräldrar kände det de kvällar vi kom hem sent...

1 kommentar:

sabina sa...

Hoppas att han hade roligt! Vi kom hem från bröllopet en kvart före 3. Kanske vi borde ha kommit och sagt hej? :)