Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 4 oktober 2012

sovtossor




Letade varmare sockor/tossor åt lilla fröken att sova i nu när det blivit lite kyligare. Att sova med skor i vagnen är ingen bra lösning eftersom fötterna lätt blir kalla då. Men jag hittade inga tossor som var tillräckligt stora för en 1-åring. Så då föddes tanken på att göra egna sovtossor. För ett par år sedan fick jag nämligen tovade vantar av en god vän. O kan man tova varma sköna vantar, ja då kan man väl tova skor/tossor? Jag har aldrig tidigare tovat men fick två nystan av väninnan och så letade jag efter ett mönster på nätet. Mönstret hittade jag här. Använde mig av storleken för 3/4 åringar eftersom jag inte hade varken rätt garn enligt mönstret o sen inte rätt storlek på stickorna enligt det garn jag använde. O tossorna blev inte alls överdrivet stora efter tovningen i tvättmaskinen. Varma o bra blev de så nu får vi allt se om skapandet håller i sig så att hon får ett par tovade vantar oxå..

Inga kommentarer: