Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

onsdag 8 augusti 2012

Ovanlig gäst

När andra föräldrar lägger sina barn tidigt för att få lite egen tid på kvällen - så gör vi lite tvärtemot, iaf idag. Vi steg upp innan lillfröken vaknade och fick avnjuta morgonkaffet i lugn o ro. Vackert så. Men när vi satt där i vardagsrummet fick vi plötsligt besök av en liten hårig varelse. På andra sidan fönstret satt nämligen en liten ekorre och tittade in. Ja, den inte bara tittade in utan försökte rentav ta sig in. Ebba ställde sig oxå vid fönstret och tittade på den våta lilla krabaten, men det skrämde inte ekorren. Den sprang fram och tillbaka längs fönsterbrädet, tillsammans med hunden, en på var sida av fönstret. Rätt mysig syn, så visst var det synd att en sovande fröken missade hela föreställningen.

Inga kommentarer: