Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 23 augusti 2012

ingen ekonomisk synvinkel

Det finns inget ekonomiskt över att sy barnkläder. Tyget, endast tyget, kostar en mindre förmögenhet. Så det enda ekonomiska vore att sy av ett gammalt plagg. Visst, det har jag oxå tänkt göra,men det blev inte idag. Jag var in till tygbutiken i stan igår och handlade lite nya tyger. Det var t.om. så att försäljaren påpekade de höga priserna. Så fort trikån är lite mönstrad,det räcker med stjärnor, så skjuter priset i höjden. Men, har man nu sen en gång handlat hem tyger så är det ju inte så ekonomiskt att låta dem ligga där heller. Så idag blev det lite kläder av gamla tygbitar -mest för att testa mönster och kunskaper.
Ett par byxor, en tröja, en ny höstmössa samt en klänning. En riktig marimekko klänning - o även om det tyget ser dyrast ut, så är det faktiskt bara restbitar från mormors klänning.

Inga kommentarer: