Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

söndag 18 mars 2012

Tankebloggar

Inser att min blogg sällan uppdateras -konkret iaf. I huvudet uppdaterar jag den nu som då, mest med vardagsmat. Inte ordagrant mat då, men små upptäckter, bakande och förargelser.
  • Senaste upptäckten var väl att ett glas Oboy på 200ml innehåller 140 kcal medan ett glas Coca Cola, på 250ml innehåller 105kcal. Eller ett glas Jaffa, med endast 90 kcal på 250ml. Vem sa att limsa var sött och skadligt? Hur många ungar dricker inte Oboy oftare än limsa?
  • Senaste bakverket som skulle komma upp på bloggen handlade om mina vaniljhjärtan. Lyckade små bakverk som garanterat kommer att bakas fler gånger.
  • O förargelsen var återigen de felparkerade bilarna på varuhusets familjeparkeing. Otroligt många osynliga barn i dessa s.k. barnfamiljer..
Så, det var resumén, nu återvänder vi till nuet.
Har spenderat ett par timmar ute vid Mosavatten i detta vackra väder. Denna gång för att grilla -inte fiska. Väl hemma har det bakats chokladmuffins -som avnjuts med kall mjölk. O på kvällsmenyn står att dekorera en smörgåstårta och göra klart en dajmtårta. Kvällen är räddad.

Inga kommentarer: