Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

fredag 2 mars 2012

skorpor


Lite sämre väder resulterar oftast i bakning hemma hos oss. Doften av nygräddat som sprider värme i hela huset gör att man för stunden glömmer de kalla vindarna på utsidan. Så idag prövade jag att göra kardemumma skorpor.Både konsistens och smak blev bra så receptet kommer kanske i användning fler gånger. På eftermiddagen blev det sen en promenad med väninnan M och lilltösen F. Blåsten var fortfarande stark ute på öppen mark men längs skogsvägen gick det bra. Nu är det matlagning på gång och på menyn står köttfärslimpa. Det goda receptet på kvällens köttfärslimpa hittar ni här.

Inga kommentarer: