Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

måndag 14 maj 2012

Kapplöpning, på loppis!

Tog en snabbis på loppis, när vi nu ändå var i stan. Blev förvånad redan på parkeringen över mängden folk. Gjorde en snabb räkning och kom till strax över 30 bilar! Ja menar, det var ju eftermiddag, jobbar inte vanligt folk då? Väl inne visade sig majoriteten av dem vara medelålders kvinnor. Men det mest komiska av allt var kapplöpningen som pågick inne mellan loppisborden. En efter en gick de om mig, och varandra, men raska steg för att hinna först till borden. Det var verkligen en syn att se de spacklade kvinnorna i högklackade skor småspringa om varandra. I övrigt då? jo, vi fyndade en bil och en jacka åt fröken.

Inga kommentarer: